Amanda Maraschin Bruscato
From HLT@INESC-ID
Teaching effectiveness, Teacher education, E-learning, Second language learning, SyntaxTeaching effectiveness, Teacher education, E-learning, Second language learning, SyntaxTeaching effectiveness, Teacher education, E-learning, Second language learning, SyntaxTeaching effectiveness, Teacher education, E-learning, Second language learning, Syntax
Total Publications: 11
Article (Author)
- The resolution of ambiguous anaphora in English, Spanish, and Portuguese
Amanda Maraschin Bruscato, Jorge Baptista,
DELTA Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada, vol. 38, n. 2, pages 1-21, DOI https://dx.doi.org/10.1590/1678-460x202238251581, August 2022 - The synchronous and asynchronous learning of anaphora: A corpus-based analysis with learners of English and Spanish
Amanda Maraschin Bruscato, Jorge Baptista,
, vol. 11, n. 1, pages 1-28, January 2022 - The Resolution of Ambiguous Anaphora in Portuguese, English and Spanish (a Pilot Study)
Amanda Maraschin Bruscato, Jorge Baptista,
Alfa Revista de Linguística, vol. 65, pages 1-22, DOI 10.1590/1981-5794-e13626, October 2021 - Modalidades de ensino nas universidades brasileiras e portuguesas: um estudo de caso sobre a percepção de alunos e professores em tempos de Covid-19
Amanda Maraschin Bruscato, Jorge Baptista,
Revista Brasileira de Educação, vol. 26, n. 2, DOI 10.1590/s1413-24782021260035, June 2021 - Synchronous and asynchronous distance learning of anaphora in foreign languages: an experimental study
Amanda Maraschin Bruscato, Jorge Baptista,
Texto Livre Linguagem e Tecnologia, vol. 14, n. 1, pages 1-17, DOI 10.35699/1983-3652.2021.29177, April 2021 - Resolução de ambiguidade anafórica em português, inglês e espanhol: comparação de dados obtidos com falantes de PE e PB (Resolution of ambiguous anaphora in Portuguese, English, and Spanish: comparison of data obtained from EP and BP speakers)
Amanda Maraschin Bruscato, Jorge Baptista,
Domínios de Linguagem, vol. 16, n. 1, pages 1-29, March 2021 - Relações entre teorias linguísticas, teorias da aprendizagem e métodos de ensino de línguas
Amanda Maraschin Bruscato, Jorge Baptista,
Revista Educação, Cultura e Sociedade, vol. 10, n. 2, pages 324-338, July 2020
In Proceedings (Author)
- Designing an Online Course to Teach Anaphora in Foreign Languages
Amanda Maraschin Bruscato, Jorge Baptista,
3rd International Conference on Teaching, Learning and Education, ICTLE, pages 54-64, ICTLE, November 2021 - BRANEN and BRANES Corpora
Amanda Maraschin Bruscato, Jorge Baptista,
The European Conference on Language Learning 2021, September 2021
In Book (Author)
- Língua Inglesa e Ensino Remoto: desafios e perspectivas
Amanda Maraschin Bruscato, Jorge Baptista,
Ensino a distância de anáfora em inglês e espanhol como línguas estrangeiras: relato de experiência, IDEIA, April 2021
Thesis (Author)
- A Aprendizagem de Anáfora em Inglês e Espanhol como Línguas Estrangeiras
Amanda Maraschin Bruscato, Universidade do Algarve, Faro, Portugal, Thesis, July 2022